AZ ELOFLEX ÉS A REPÜLÉS

Az Eloflex motoros kerekesszékek megfelelnek a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) összes előírásának és szabványának. Rövid útmutatónkban olyan alapvető információkat, hasznos tippeket és releváns dokumentumokat talál, amelyek gondoskodnak a zökkenőmentes repülési élményről a következő utazása során.

HA REPÜLŐ UTAT TERVEZ:

Repülőre tervez szállni az Eloflexszel? Nagyszerű, sokan vannak ezzel így, viszont fontos alaposan felkészülni az útra. Tekintse át az alábbi információkat, mielőtt jegyet vásárolna, vagy elindulna a reptérre. Összefoglaltuk a legfontosabb eljárásokat és szabályokat, illetve megosztottunk néhány személyes tapasztalatot a légi utazással kapcsolatban, hogy problémamentes utazásban legyen része.  

FONTOS! A repülőjegyek lefoglalása ELŐTT mindig kérdezze meg a választott légitársaságot, hogy magával viheti-e az Eloflexet. Javasoljuk továbbá, hogy e-mailben is kérjen írásbeli visszaigazolást. Ha a légitársaság úgy dönt, hogy nem tartja be az IATA nemzetközi irányelveit, és nem engedi fel az eszközét a gépre, azt javasoljuk, hogy foglalja le az utazást egy másik légitársaságnál.

1. Általános tudnivalók
A nemzetközi szabályok lehetővé teszik, hogy a mozgásukban fogyatékosság, egészségügyi problémák, életkor vagy ideiglenes fogyatékosság miatt korlátozott utasok akkumulátorral működő kerekesszékekkel és hasonló eszközökkel utazzanak. Ez azt jelenti, hogy általában nem fog gondot okozni, ha feladott poggyászként magával szeretné vinni a repülőre a kerekesszékét. A legtöbb légitársaság követi és betartja az IATA nemzetközi előírásait, amelyeket alább részletezünk.  Érdemes azonban megjegyezni, hogy minden légitársaság szabadon értelmezheti a szabályozást, vagy a saját, kissé eltérő irányelveit követheti. Alapvetően a pilóta hozza meg a végső döntést. Ezért elengedhetetlen, hogy a járat lefoglalása előtt felvegye a kapcsolatot az adott légitársasággal útmutatásért. 

2. Így működik
Az utazás lefoglalásakor feltétlenül tüntesse fel, hogy motoros kerekesszéket szeretne magával vinni a gépre. A légitársaság ezután további kérdésekkel fordul Önhöz többek között a motoros kerekesszék súlyával és méretével, valamint az akkumulátorok típusával, súlyával és teljesítményével kapcsolatban. Ezekre a kérdésekre az alábbi dokumentumokban talál választ. Miután megérkezik a repülőtérre, menjen a szokásos utasfelvételi pulthoz. Az ott dolgozó munkatársak egyeztetnek a reptéri segélyszolgálattal, és ellátják Önt egy kézi hajtású kerekesszékkel, amelyet a repülőtéren használhat. Az utasfelvételt követően vigye az Eloflexet a speciális poggyász átadására szolgáló területre, ahol gondoskodnak arról, hogy a motoros kerekesszék felkerüljön a gépre. Ha nincs védőtáskája, azt javasoljuk, hogy béreljen egyet a repülőtéren.

3. A szabályozások tartalma
A repülőterek többsége az IATA nemzetközi előírásait, pontosabban az IATA veszélyes árukra vonatkozó előírásait tekinti irányadónak a motoros kerekesszékek repülőgépen történő szállítása szempontjából. Az előírások legutóbbi változata a következőket írja elő: 

  • A motoros kerekesszékek akkumulátorai csak akkor szállíthatók repülőgépen, ha repülési engedéllyel rendelkeznek. Ez azt jelenti, hogy sikeresen át kellett menniük a nemzetközi UN38.3 teszten. Az akkumulátor az Eloflex motoros kerekesszékek összes termékcsaládjánál megfelel ennek a szabványnak (az Eloflex szivárgásmentes, száraz lítiumion-akkumulátorokat használ). A teszteredmények másolatához az alábbi oldalakon juthat hozzá.

  • A repülőn szállítható akkumulátorok teljesítményére korlátozások vonatkoznak. Az IATA előírásai (2.3.2.4) szerint egy 300 Wh maximális kapacitású akkumulátor és egy azonos kapacitású tartalék akkumulátor vihető fel a gépre. Az Eloflex elektromos kerekesszékek akkumulátorainak kapacitása egyenként 240 Wh.
  • Az IATA előírásai megszabják, hogy mindkét akkumulátort ki kell venni az Eloflex kerekesszékből, mielőtt feladná a széket csomagként, és az akkumulátorokat kézipoggyászként kell magával vinnie a fedélzetre. Miután eltávolította az akkumulátorokat, a szabályok értelmében az akkumulátor-érintkezőket védeni kell a rövidzárlattól. Ennek a legegyszerűbb módja az, ha az egyes akkumulátorok érintkezőit szalaggal, például ragasztószalaggal fedi le. Emellett az akkumulátorokat – ideális esetben csúszózáras – műanyag táskába kell helyezni.


Fontos tudni, hogy minden légitársaságnak jogában áll eltérően értelmezni a szabályokat, és a társaságok akár saját szabályozással is rendelkezhetnek. Ha szeretné az IATA előírásait eredeti formájukban elolvasni (angol nyelven), az alábbi dokumentumban találja a 2.3.2.4 (Wheelchairs/Mobility Aids with Lithium Batteries [Lítiumakkumulátorral működő kerekesszékek/mobilitási segédeszközök]) című bekezdést.

4. Saját tapasztalatok
Az elmúlt években több ezer Eloflex-felhasználó utazott a világ különböző pontjaira, akik közül sokan megosztották velünk a tapasztalataikat. Többségük arról számol be, hogy gördülékenyen és zökkenőmentesen fel tudta vinni az Eloflex kerekesszéket a repülőgépre, és nem ütközött komolyabb problémába. Túlnyomó részük egyszerűen feladta poggyászként a motoros kerekesszékét, és nem volt semmilyen további teendője.

Egyes légitársaságok azonban egyre gyakrabban kérik arra az utasokat, hogy vegyék ki a székből az akkumulátorokat, és vigyék magukkal őket a fedélzetre kézipoggyászként. Ilyen esetekben érdemes gyakorolni az akkumulátorok otthoni eltávolítását repülés előtt, hogy stresszmentes legyen az élmény. Mint korábban már említettük, az akkumulátor-érintkezőket szalaggal kell letakarni, különálló műanyag táskába kell helyezni, és kézipoggyászként kell felvinni a fedélzetre. Ha előzetesen felkészül, ideális esetben nem fog problémába ütközni.

Néhány esetben a felhasználók úgy döntöttek, hogy az egyik akkumulátort otthon hagyják, és csak egy akkumulátort visznek magukkal az útra. Ez tökéletesen rendben van, és az Eloflex egyetlen akkumulátorral is ugyanolyan jól fog működni. Ne feledje azonban, hogy a hatótávolság a felére csökken, ezért előfordulhat, hogy gyakrabban kell töltenie a széket. Egyes felhasználók arról számoltak be, hogy az ügyfélszolgálattal, foglalással vagy akár az utasfelvétellel foglalkozó munkatársak nem mindig teljesen naprakészek a szabályozást illetően. Az esetleges problémák elkerülése érdekében fontos, hogy jól informált legyen, és „kiállhasson magáért”. Érdemes a szabályozással kapcsolatos dokumentumokat is kinyomtatni és magával vinni (lásd alább).

5. A dokumentumok kinyomtatása
Miután megérkezett a repülőtérre, jó ötlet lehet a legfontosabb információkat nyomtatott formában kéznél tartani, különösen, ha további kérdéseket kell megválaszolnia az utasfelvétel során. Ezért azt javasoljuk, hogy nyomtassa ki a következő dokumentumokat:

Tudnivalók a motoros kerekesszékről és az akkumulátorokról – C modell 

Tudnivalók a motoros kerekesszékről és az akkumulátorokról – X modell 

Tudnivalók a motoros kerekesszékről és az akkumulátorokról – Egyéb modellek 

Akkumulátorok tesztelése és hitelesítése UN38.3 – C modell

Akkumulátorok tesztelése és hitelesítése UN38.3 – X modell

Akkumulátorok tesztelése és hitelesítése UN38.3 – Egyéb modellek 

Az akkumulátorok eltávolításának menete 

Az IATA nemzetközi előírásai

Slideshow Items

  • A töltés optimalizálása

    Mi az Eloflex töltésének javasolt módja? Megtudhatja, hogyan növelheti az akkumulátorok élettartamát, és miként javíthatja a hatótávolságot.

  • Az Eloflex behelyezése autóba

    Felhasználóink leggyakrabban arról érdeklődnek, van-e tippünk arra vonatkozóan, hogyan lehet egyszerűen behelyezni az Eloflex kerekesszéket az autóba. Az alábbiakban összegyűjtöttük a leggyakoribb módszereket.

  • Az Eloflex karbantartása

    Nem kell szervizeltetnie az Eloflexet, viszont meghosszabbíthatja a motoros kerekesszék élettartamát, ha figyelembe veszi a karbantartási tippjeinket és útmutatásunkat.